Pagina's

zondag 21 juli 2013

For Sale in Uppuveli

Als we zondagmorgen bij een hotel in de buurt zijn, omdat hier onze boot naar Pigeon Island vertrekt, is een medewerker bezig met het uitstallen van mandjes, schelpenbeeldjes, offertjes van raffia, en onbestemd spul. Dit decoreren neemt ongeveer een klein half uur in beslag. Een submanager vertelt ons eerlijk dat ze op een goedkope manier aan al die spullen gekomen zijn. Ze hadden het ook in de kamers kunnen zetten. Er komt een groot bord bij te staan: For Sale.
Het is zondag en het is piekseizoen.
Wij gaan met drie Japanse meisjes in een motorbootje dat ons naar het snorkeleiland brengt. Pigeon Island, een natuurgebied, is veel kleiner dan ik dacht. De natuurlijke bewoners zijn geen duiven maar kraaien. Maar die schijten evengoed alles onder. We snorkelen zowel in de oostbaai als aan de westkant van het eilandje (dan moet je ongeveer twintig meter over land overbruggen). Mooie vissen, minder spectaculair koraal. Ik hoor een Nederlands meisje tegen haar vader roepen dat ze bij het snorkelen een haai heeft gezien. Ik doe mijn best er een te spotten, maar helaas (?).









Het is vier uur als we een maaltijd bestellen in het bovengenoemde hotel. Als ik mijn nasi goreng eet, zie ik dat de bediende zijn koopwaar weer voorzichtig opruimt. Alles gaat netjes terug in dozen en zakken. Niets verkocht. Morgen mag hij weer.


-Peter Berkers, luistertip is Yellow Shark van Frank Zappa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten