Pagina's

maandag 20 juli 2015

Bonanza

Als kind was Bonanza de eerste western die ik volgde. Alles nog in zwartwit. Het was een verhaal over de familie Cartwright, vader Ben, weduwnaar, en zijn drie zonen Adam, Hoss en Little Joe. Ze leefden op een ranch, de Ponderosa,  in Virginia City. En voor boodschappen reden ze, samen met de Chinese kok Hop Sing, naar Reno of Carson City. Elke week beleefden ze avonturen en ik weet nog dat het de KRO was die de serie uitzond. KRO was altijd goedgekeurd, want katholiek. Voor mij is Bonanza de moeder aller westerns. Later volgden nog Rawhide en High Chaparell. En tegenwoordig Deadwood.
Vandaag zijn we in Virginia City. En het is nog steeds een echte cowboystad gebleven. De inwoners vinden het leuk om gekleed in western kledij over straat te lopen, en ze genieten van good old country music. Ik schat in dat ze allemaal republikeins stemmen. En dat ze willen wasthouden  aan oude traditionele waarden. Ik denk niet dat hier fans wonen van het homo-huwelijk. Een andere opvallende groep aanwezigen zijn de motorrijders. Ik zie veel Harley Davidsonmotoren en ook  veel in leren jacks geklede personen. Even denk ik dat ik midden in een aflevering van Sons of Anarchy ben beland. Er is idd een winkel waar je hoodies en t-shirts van de Sons kunt kopen. Enkele motorleden houden bij hun clubhuis een garagesale. Ze gooien met hakbijlen richting een opgehangen houten blok. Ik blijf maar vriendelijk. Je weet immers nooit. Ook de Sons van Amco reden soms naar Nevada.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten