Pagina's

zondag 19 juli 2015

Better call Saul momentje

Als ik iets na zessen in de ochtend naar buiten loop om wat te genieten van ons prachtige uitzicht bij Lake Washoe, zie ik in een flits een coyote door de struiken lopen. Ik krijg geen tweede kans om rustig te kijken.
Volgens Christine, de verhuurster van ons huisje, is het mogelijk. Coyotes komen vroeg in de ochtend naar het dorpje en daarom verblijven alle kleine dieren, inclusief de katten, altijd binnen.
South Lake Washoe is drooggevallen doordat sneeuw uitbleef in de laatste winter. Het meer oogt nu als een kale zandvlakte. Er is nog wel de mogelijkheid om met je boot naar beneden te gaan en ook wordt aangeraden de vis niet te consumeren. Volgens Catherine is het vaker voorgekomen dat het meer droog viel. 
Op onze geleende fietsen rijden we langs en door het natuurgebied. Vogels verschieten van onze aanwezigheid.
Andere dieren die op het erf vertoeven zijn de kwartels. Parmantig en snel bewegen ze over de grond of vliegen op. De kuifjes opgericht. Ze zijn bijna niet van dichtbij te fotograferen. Er zijn ook jack rabbits met superlange oren die nieuwsgierig komen kijken, of soms voorbijrennen.

Onderweg naar Lake Tahoe heb ik een Better Call Saul momentje als ik een gigantisch billboard zie van een of andere advocaat die zichzelf aanprijst.
Maar zo"n momentje heb ik ook als ik van die gele pollo-restaurantjes zie.

In Reno zijn we op zaterdagmiddag op een Baskisch festival (blijkbaar veel immigranten hier) en genieten we van wedstrijdjes houtkappen, sterkste man/vrouw en een band.

Een ontmoeting met onze verhuurders op zaterdagavond bij het kampvuur maakt deze dag compleet. 


Muziektip is Johnny Cash, Falsom Prison Blues ( met de zin " I shot a man in Reno, just to watch him die. "

Geen opmerkingen:

Een reactie posten