Pagina's

woensdag 6 februari 2013

Dialoog 1



Tegen vijf uur komt bakker/kok Peter met de broodjes en de soep. Ik herken hem. In september zaten we samen aan een dialoogtafel en deelden we ervaringen. Nu ben ik opnieuw op Sterrenlaan 10, voor een dialoog met collega's. Kort halen we even de heriinnering op en Peter vraagt waarom hij niet is uitgenodigd. Mooi!
Deze sessie is een voorproefje voor de grote studiedag op 21 februari over LOB. De dialoog moet in de toekomst centraal staan bij gesprekken met studenten. Geen betere leerschool dan de eigen ervaring. En nu komen we met 18 collega's in de avonduren bij elkaar. Karin en Tom hebben de sessie voorbereid. En ook wij praten over onze ervaringen. Wat is ons verhaal? Wie of wat inspireert ons? Waarvan dromen we? We delen hierdoor mooie ervaringen en ik hoor weer waar mijn collega's hun idealen vandaan halen. En elk verhaal is anders. Niet door controle, niet door lijstjes, maar door waardering en respect komt het beste van jezelf naar boven.
' Ik heb in deze drie uur meer over mijn collega geleerd dan in de laatste vijfentwintig jaar', zegt Tineke.
Tuur: " Het viel me niet tegen". Hij bedoelt het positiever dan het klinkt.
"Was weer een inspirerende avond," schrijft Debby me een dag later.
Ook een bedankje van Bart en een tip van Mark belanden in mijn inbox.
Ook bij anderen zie ik dat het kwartje van de dialoog gevallen is. Sommigen zijn zelfs zichtbaar onder de indruk.
En Caroline wil vooral dat ik op 21 februari een goede toon zet. En daar wil ze bij helpen. Mooi! Inspirerend.



-Peter Berkers, luistert even geen muziek, want is grieperig.

1 opmerking:

  1. Prachtig! "Het beste uit mezelf halen is in wezen eenvoudiger dan ik ooit had kunnen bedenken ;)..."

    BeantwoordenVerwijderen