Pagina's

donderdag 24 januari 2013

Kassaleed

De kassa kan anders
Vandaag was weer zo'n dag. Ik had bedacht om rond half elf boodschappen te gaan halen. Blijkt dat alle bejaarden en thuiszitters dat ook hadden bedacht. Als gevolg daarvan bracht ik weer veel tijd door in een kassarij. Tijd te over om te bedenken dat het kassasysteem naar een andere manier van organiseren moet.
Ik bedoel niet het electronische systeem. Dat vind ik verder wel prima.
Ik heb het over de verdeling van de kassa's. Nu is kassa 1,2 en 4 open. Bij kassa 4 kun je alleen pinnen. Waarom deze verdeling? Met welk niet creatief doel is dit bedacht?
Het is nu altijd wikken en wegen of je wel in de juiste rij staat. Winkelen is een genot tot je bij de kassa bent. Daar begint de stress. En dat omdat de kassa' s niet aangepast zijn aan de doelgroep.
Stel je voor dat je een speciale 60+ kassa hebt. Daar gaat het allemaal gemoedelijker. De caissiare neemt de tijd. Leest het bonnetje nog eens voor. Klaagt met de klanten gezellig mee. Iedereen happy. Geen persoon in die rij met haast.
Of een kassa speciaal voor twijfelaars. Voor mensen die als ze geholpen worden toch nog bedenken dat ze ipv speculaas geen wcpapier meer in huis hebben. Wilt u het omruillen? Geen probleem. Iedereen in de rij herkent zichzelf en bedenkt alvast wat ze op het laatste moment willen omruilen.
Een speciale Red Bull kassa. Voor leerlingen en studenten die in de pauze snel even wat te eten willen halen omdat de schoolcateraar belachelijk duur voor hen is. Hier worden geen vragen gesteld over kassabonnen, zegeltjes, bonuskaarten.
En een kassa speciaal voor mij. Die open gaat wanneer ik aan komen lopen. Niks geen praatje, geen fouten, geen zegeltjes, wel bonuskaart.


-Peter Berkers, luistert naar Lou Reed, Transformer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten