Pagina's

zaterdag 20 december 2014

Schele (40 jaar onderwijs, deel 7)

2014- 2015 is mijn veertigste onderwijsjaar. In een serie blogs wil ik hierbij stilstaan. Wat heb ik gedaan? Wat heb ik geleerd? Wat heb ik bedacht?

Schele

Schele is begin 1986 opgericht. Met een  aantal enthousiaste personeelsleden van het Economisch Lyceum Eindhoven vormen we een schoolband. We debuteerden in april van dat jaar tijdens de eerste ELE-jaarmarktdag. Het bleek geen eenmalige gebeurtenis. In de loop der jaren groeide de band uit tot een 18-mans formatie; de aanpak werd steeds professioneler. De jaarlijkse schooloptredens werden vanaf 1990 uitgebreid. Schele bleek ook buiten het schoolgebouw veel publiek te trekken, onder andere tijdens het jaarlijkse 'Fiesta del Sol' in de Eindhovens binnenstad.
Ik maakte deel uit van de zanggroep, eerst samen met Clariet en Ben Veld, later met Hans Wouters, José Vanlier, Annelies Manders en Lucy Igel.
De naam Schele was een bedenksel van mij. Ik zocht een mooi woord om SCHool en ELE met elkaar te verbinden. Maar muzikaal was het vooral Wim Ploeg die ons stuurde.
Schele stond voor plezier maken met collega's, discussiëren over een G met 6 mollen danwel een E met 4 kruisen.
Schele stond ook voor liefde voor de muziek en liefde voor de SVOE.
We repeteerden op zaterdagochtenden bij Peter van der Aa in zijn kelder.
Natuurlijk hadden we ook cassettes met opnamen. Ik noemde deze cassettes: 'Live in the Garderobe'(1986), 'Live in the Aula' (1988), 'Live at the Fiesta'(1990) en  'Live at the Gym'(1991).
En veel collega's vonden het machtig mooi. En ik had nogal lol met mijn felrode gympen.
We maakten een mini-cd ( 't Scheelste van Schele) onder productionele leiding van Otger Koch en Wim Ploeg.
In 1994 was het wel op met Schele.






zang.... Annelies Manders, Lucy Igel, José Vanlier, Hans Wouters, Wim Ploeg en Peter Berkers
gitaar  en zang ....Hans Sliepenbeek
trompet... Monique van Gerwen, Ellen Smulders, Jack Bayens en Theo Bartels
tenorsax... Peter Ketelaars
altsax..... Kees de Wit
schuiftrombone.. Anita Sanders
dwarsfluit... Thea van Sambeeck
drums.... Paul van den Brink
basgitaar... Peter van der Aa
toetsen... Twan Luyben en Wim Ploeg

 

De volgende linken zijn gebruikt:
https://www.youtube.com/watch?v=ZPgziAiWyVo
https://www.youtube.com/watch?v=xVYyA8L7rd0

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten