Pagina's

zaterdag 13 december 2014

Koper (40 jaar onderwijs, deel 6)

2014- 2015 is mijn veertigste onderwijsjaar. In een serie blogs wil ik hierbij stilstaan. Wat heb ik gedaan? Wat heb ik geleerd? Wat heb ik bedacht?

Koper, een eerste jubileum. Februari 1994.

Onderwijs. In mijn ervaring een slechte vierder. Als ik twaalf en een half jaar bij het Economisch Lyceum ben maak ik er gewoon een eigen feestje van. Ik bestel wat cake, koop een poeziealbum en laat me tijdens de pauze uitgebreid feliciteren. Veel collega's schrijven een boodschap in het album.



En daaruit komen de volgende citaten:
"Ik wil cake." Marianne Jonker
"Bloemen verwelken en scholen vergaan, maar maatschappijleer zal altijd bestaan!" Thuur Lotstra
"Peter hartelijk gefeliciteerd met dit jubileum. Ga zo nog even door en je wordt een wandelend museum. Al meer dan 12 jaar aan het werk, ook extra's als de SCHELE. Zeg Peter, jij bent werkelijk sterk, kon 't de SVOE ook maar wat schelen. Een receptie of een feest misschien, dat is een goed idee. Als jij dan naar de Ardennen gaat, ga ik met je mee." Peter Ketelaars
"Peter, niet gefeliciteerd, want dit jubileum bestaat helemaal niet op het ELE. Ik schrijf dus ook helemaal niets op want ik vind dit flauwekul. Wel neem ik een stuk cake." Henk Pranger.
"Op naar een echte bos bloemen." Jos Hoorneman
"Je haalt me toch niet in. " Hans Raaijmakers. Geen verrassende tekst.
"Prachtig jubileum en vol goede moet op naar het volgende." Hans van Asten. Dat moet met een t zal wel opzet zijn.
"Geen dank en geen hulde, geef mij maar een gulde(n)" Jacobus Smink
"Je bent reeds op de helft van je extra bruto maandsalaris netto. Ga zo door." John van Gemert. Ach.
"Je hebt ver bovengemiddels bijgedragen aan het betere gezicht van het ELE, en dan al zo lang. Hopelijk nog lang een frisse mind." Cootje
"De weg is nog lang." Hans Jochems. Ook niet verrassend.
"Heel veel mensen zitten nu koortsachtig te rekenen! Nog heel veel plezier onderweg naar de volgende mijlpaal." Robert Hempelman
"De cake is lekker. De koffie houden we tegoed. Des-al-niet-te-plus gefeliciteerd." Ellen + Monique
"Als jij het leuk vindt, wil ik nog wat jaren jouw collega blijven." Tineke Minnebach
"Ik hoop dat we nog lang van jouw kwaliteiten gebruik mogen maken. Jouw veelzijdigheid, je positieve instelling; voorwaar een genot voor de instelling. P.S. Doe ook je alter ego Harrie Indesloot mijn felicitaties." Ineke Voogd
"Met een andere bril naar alle ontwikkelingen binnen het ELE kijken, dat is jouw sterke kant." Hans Wouters
"Lieve Peter, graag heb ik jou nog 12,5 jaar als collega." Mieke Bouwman. Ach.
"Toch knap, 12,5 jaar een dubbelfunctie. Docent en een eigen managementadviesbureau. Blijf in beide kleur geven aan het ELE." Peter van der Aa
"In de 5,8 jaar dat ik je ken is me altijd jouw vriendelijkheid, humor en betrokkenheid met de mensen onder ons collega's opgevallen. Men zegt zelfs, want ik zie dat nooit, dat je op het podium deze geweldige eigenschappen bezit. Op F.Z.'s vraag 'does humor belongs to 't ELE?' moet ook ik bekennen: Yes Peter, keep up the good work." Theo Dingel.
Mooi. Moet ik hem nog eens laten lezen.
En FZ was net twee maanden dood.
En Jan Reijnders had uitgerekend dat ik 150x een salaris had ontvangen.
En Otger had berekend dat ik 7500 kopjes koffie op school had genuttigd en zo'n 6750 leerlingen had geprobeerd iets wijs te maken.









Benieuwd wat deze mensen nu allemaal zouden schrijven. Ik ben ook benieuwd wat nieuwe collega's geschreven zouden hebben.
Misschien weet ik dat als dit schooljaar voorbij is.



Muziektip: Frank Zappa, does humor belongs to music?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten