Pagina's

zaterdag 3 mei 2014

Scherven brengen geluk

Ik wil mijn scootersleuteltje weer in het contact stoppen. Lukt niet. Draaien misschien? Nee, dat helpt ook niet. Het lijkt wel of het sleuteltje is afgebroken. Ik kan me niet herinneren dat het eruit halen een probleem was. We staan dicht bij de pier in Lanta Old Town. We zijn op weg met twee scooters, mooie gele van ons resort, om een dagje te brommen over het eiland. Dit is de eerste stop en nu al lijkt het fout te gaan. Ik druk op een klein knopje en jawel... De hele scooter staat op slot. Er kan geen sleutel neer in of uit. Ben ik nou zo dom?? We halen hulp bij de plaatselijke jeugd, meestal wel goed in alledaagse klusjes. Aan Tinekes sleutel hangt een klein dopsleuteltje, daarmee gaat in ieder geval de scooter weer van het slot. Mijn sleutel heeft dat weer niet. Ik krijg het natuurlijk erg warm. Raar! Ik rijd scooter nummer drie en Tineke scooter nummer twee. En op mijn kaartje bij de sleutel staat toch duidelijk A03. Ook de hulptroepen krijgen geen oplossing voorhanden. De sleutel past gewoon niet. Tot.. Oh jee. A03 is ons kamernummer. Ik heb de hele tijd geprobeerd om met de huissleutel de brommer aan de gang te krijgen.
Het duurt even voor ik de goede sleutel gevonden krijg. Blijkbaar ben ik even de kluts kwijt. Maar even later rijden we weer getweeen naar het zuiden, naar een prachtig uitzichtpunt met restaurant. Tineke voert me met het noemen van titels voor haar nieuwe blog. Dat kan er ook nog bij.
Gisteren heb ik de huiskluis uitgeprobeerd. Altijd handig zo'n huiskluis, voor paspoorten en kostbare bezittingen. Helaas was ik mijn ingetoetste code onmiddellijk kwijt en bleef de kluis op slot. Nou, dat heb ik vanochtend ook maar weer op moeten biechten.
Ja, leuk die aapjes onderweg bij het National Park en wat een prachtige zonsondergangen hier. Elke avond krijgt zo zijn fotomomentje. En ja, Tineke laat een theeglas kapot vallen. Gelukkig!



















Muziek: ik luisterde al een paar keer naar Perfect World van het album Little Creatures, Talking Heads. Voor vanavond staat I'm with stupid, van The Pet Shop Boys te wachten. Ik ga diep door het stof.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten