Pagina's

zaterdag 10 mei 2014

Slapen met de gordijnen open

Wat een verschil! Van de eenvoud van Koh Samui naar de luxe van het Baiyoke Sky Hotel.
Op Samui neem ik donderdagavond nog even afscheid van mijn favoriete bedelaar. Het klinkt gek, maar het is niet het gebrek, zijn misvormde benen, maar zijn opgewekte blik, die me ontroert. Ik kan niet langs hem heen lopen en hem negeren. Deze laatste avond maak ik een kort praatje met hem. Helaas is de taalbarriere net iets te groot om veel en goed te communiceren. En doe je het goed? Dat is de eeuwige twijfel die ik bij bedelaars heb.









De Baiyoke Tower staat midden in een drukke wijk in Bangkok. Bij de ingang worden we verwezen naar de inchekbalie op de 18e verdieping. Ook op deze etage is een reisbureautje, een winkeltje en andere serviceposten.
Met een supersnelle lift zoeven we naar de 64e etage. Dat gaat veel sneller dan het gebruik van de lift op Sterrenlaan 4. Het kan dus wel.
Onze brede kamer, ik schat het totaal op zo'n 10 meter, heeft prachtig uitzicht op een deel van de stad. We kijken van boven op de andere wolkenkrabbers.
Goed beschermd tegen inkijk laten we de gordijnen helemaal open. We proberen de avond te vangen met een fotoshoot. Thuis, prive, op te vragen. Gedurende de avond en nacht zie ik regelmatig onweersflitsen. En 's morgens ontwaakt de stad onder ons. Ik vind het een unieke ervaring.


















De liftlogistiek van het hotel vereist nogal wat van ons. Dat weten ze blijkbaar bij dit hotel want op de belangrijke etages worden we verwelkomd en geholpen door drie of vier in blauw geklede mooie jongens. Ze zijn allemaal heel begripvol voor de verwarring van de klant.

Ondanks de berichtgevingen merken we in Bangkok niets van enige onlust. Drie dagen terug is de premier afgezet door de rechtbank op beschuldiging van corruptie. Volgens nu.nl leidt dit tot onrust in de hoofdstad. Maar op tv zijn geen beelden te vinden. Taxichauffeurs doen alsof ze vraag hierover niet begrijpen. En ook vanaf het platform van de Baiyoki Tower zien we niets, niet in het park of welke omgeving dan ook.

Peter luistert naar Here Lies Love van David Byrne, over een andere politiek corrupte politica, Imelda Marcos.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten