Pagina's

maandag 28 april 2014

Two big ones

Ik bestel twee grote bier. Two big one. En dan gaat het natuurlijk fout. De serveerster verstaat het getal twee en het getal een. Ze weet niet meer wat ik bedoel. We lachen. Two beer. En dan komt alles goed. We nemen er ook een soep bij. Mijn soep is met curry en aardappel, kip en ui. Met een portie rijst een volledige maaltijd. Tinekes soep is met cocos, groente, garnalen en kruiden. Al onze smaakpappillen worden op de proef gesteld. Eenvoudig eten en oh zo lekker. We genieten van ons uitzicht. Veel verschillende types die langs komen. O.a. Een vrouw (verbouwd?) met wat plastic tassen en een broek die doet vermoeden dat er ontlasting langs is gegaan. Veel backpackers met allerlei soorten tattoos. Verkopers van houten dingetjes (ik weet geen ander woord) of gebraden schorpioen.
Als we even later bijna op dit terras in slaap vallen is het tijd om terug naar ons hotel Grand China Princess te gaan. Ja, we zijn in Bangkok. En ja, ons hotel staat midden in Chinatown.
Vanavond eten we in Harmonique , een restaurant dat in alle boeken wordt aangeraden. Het eten is bijzonder. Vooraf een gerechtje in een mini-cocosnootje met garnaal en cocos. De mie wordt ons door de buurman aangeraden. Het eten zit verstopt in een deegpakketje. En dan nog prawns. Met knof...
De tuktukdriver op de terugweg lacht om alles. Dat we niet even meewillen naar een winkeltje, dat we afdingen op zijn prijs, dat we morgen gaan fietsen, dat we de afgesproken prijs betalen...
Zo gaat dat met die tuktuks. De hele dag, en ook gisteren, hebben we ons over de rivier verplaatst. Een mooi kans om even af te koelen. Onze eerste tuktuk van vanavond plaatste ons in een James Bond scene. Een wilde achtervolging met een andere tuktuk. Jammer genoeg hebben we daar geen beelden van.









Luistertip: for your eyes only, James Bond verzameling.
Location:Bangkok

1 opmerking:

  1. Peter, bedankt voor het delen van jou ervaring. Bij het lezen van two big ones moest ik denken aan onze reizen naar London. Daar leerde ik van Arie dat een half a pint meer voor vrouwen was ;-) Blijf delen ik geniet ervan. groeten aan je maatje mijn oud college Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen