Pagina's

donderdag 10 oktober 2013

Dialoog

Studenten Randy en Maikel zijn na afloop heel positief over hun dialoog. Ze hebben me, samen met Mekdes en Michelle, geholpen door vrijwilliger te zijn op de 1e trainingsavond. De voorbereidingen voor Eindhoven in Dialoog zijn weer gestart. In het Fontysgebouw ontmoet ik gespreksleiders, vrijwilligers, maar ook een klas van het Heerbeek uit Best. Zij komen samen met hun docente ervaren wat een dialooggesprek is. Bijzonder! De leerlingen gaan later zelf dialogen verzorgen op hun school. Ik ben er jaloers op.
In mijn groepje kom ik Rosalinde tegen die ik ken van de World PeaceFlame. Haar missie is duidelijk. Vrede! Ik bewonder haar enthousiasme en doorzettingsvermogen. Ook kom ik Marijke tegen, in haar rolstoel. Marijke leer ik op deze avond kennen als een enthousiaste energiegever.
Fijn hier weer te zijn. Fijn weer mensen te horen die 'ja' zeggen.

Een dag later heb ik Hanneke, Shaun en Dennis op bezoek. Weer energie, weer veel 'ja'. Zij verzorgen een gastles over TedX. Bij een gedeelte van de klas komt het niet binnen. 'Ja maar...' hoor ik.

Tja.



Gelukkig is het bijna vakantie.

-Peter Berkers, adviseert de Tedeschi Trucks Band, als energievolle muziek.

1 opmerking: