Pagina's

vrijdag 3 mei 2013

Cappadocie

De ene steen oogt nog mooier dan de andere. Aan het eind van de dag hebben we bijna honderd foto's. Dat wordt nog flink selecteren. Elke bocht die ik maak, elke keer dat ik me omdraai, steeds is mijn blik anders, nieuw, verrast.
In Cappadocie waan ik me een grotbewoner. Overal om me heen staan grotwoningen of pilaren met mutsen of, en daar is niet veel fantasie voor nodig, enorme penissen. Er zijn grotkerken, grotmoskeeen en ook onze kamer is in een grot uitgehakt.
Het gebied is ontstaan na vulkaanuitbartsingen en eeuwenlange erosie.
Ons uitzicht in Goreme is een dorp tussen steen. Ons guesthouse is een aanrader: Kemal's Guesthouse. Barabara is een super gastvrouw. Vanuit het guesthouse heb je geen hinder meer van het toerisme in de straten.een soort Ardennendorp, waar je quads en mountainbikes kunt huren en waar een ieder zijn dagtochten en ballonvaarten aanraadt.
In dit blog spreken de foto's...














-Peter Berkers, luisterde naar Dolly Parton, want die komt ook uit de bergen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten