Pagina's

zaterdag 29 december 2012

Oud en Nieuw

Jaarlijkse tradities. Terugkijken aan het eind van het jaar.
Natuurlijk, we maken nog een jaarboek vol foto's en we hebben nog onze verhalen, maar wat las ik in 2012 en naar welke muziek luisterde ik?
Lezen
Favoriete boeken die ik gelezen heb in 2012:
Aravind Adiga de witte tijger
Aravind Adiga de laatste man in de toren
Chad Harbach de kunst van het veldspel
Peter Buwalda Bonita Avenue
J.K. Rowling Een goede raad
Stine Jensen Dag vriend!
Stine Jensen Dus ik ben weer
En momenteel nog bezig met Kader Abdollah (Zeesla)en Maarten van Rossem (Nederland volgens ...) wacht. De wereld is immers niet vergaan.
Het boek ' over de top' inspireerde me enorm.
Ik lees op de IPad, de eReader en op papier.
Muziek
Oude muziek waar ik in 2012 veel naar geluisterd heb:
Mannfred Mann's Earth Band
Ten CC ( vooral op weg naar en van Nijmegen)
Ry Cooder
Bonnie Raitt (oud en nieuw werk)
Fleetwood Mac ( vooral in december)
New Order
Talk Talk en natuurlijk
Frankie Goes to Hollywood (sexmix)
Veel zeventiger en tachtiger jaren dus.
Nieuwe muziek die ik in 2012 ontdekt heb:
Thomas Dolby, Map of Floating Cities
Phantom Limb, the Pines
New Build, Yesterday was lived and lost
Hot Chip, In our heads
Cut///Copy, In ghost colours
Gavin Friday, Catholic (nog net op de valreep),
Bellowhead, de zeemansliederen, concert in febr. 2013.
En natuurlijk genoten van Beach Boys.
Op naar een nieuw jaar!
-Peter Berkers, vanaf de Ipad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten