Pagina's

zondag 6 januari 2013

Goede voornemens






Ik lees zojuist in het NRC Handelsblad dat alleen al het maken van goede voornemens een goed gevoel geeft.
Een kleine test: neem je iets voor. Iets wat je echt van plan bent. Laat dit voornemen even door je hoofd gaan. Ervaar dat je je nu al beter voelt dan ervoor!
Het uitvoeren van de goede voornemens is veel moeilijker. Daarom dat sportscholen aan het begin van het jaar veel nieuwe leden krijgen die in werkelijkheid nauwelijks komen .
We schatten ons toekomstige 'ik' veel te rooskleurig in. In werkelijkheid zijn we nog steeds het 'ik' van nu. We verwachten te veel van het 'ik' in de toekomst. Dat kunnen we helemaal niet aan.
Daarom is mijn voornemen voor dit jaar dat ik me dagelijks veel ga voornemen. Kan ik me zo elke dag lekker voelen.
Serieuzere tips:
Beperk je tot een voornemen. Begin simpel en focus op een haalbaar doel.
Maak het voornemen concreet. Zo ga ik zaterdag 12 januari om 11 uur weer met Mieke aan mijn conditie werken.
Muziektip voor dit blog: Bellowhead, Hedonism.

Super voornemen:
Je hebt nog een kleine 3 weken om naar de tentoonstelling van Anish Kapoor te gaan in De Pont, Tilburg.








-Peter Berkers, vanaf de Ipad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten