Pagina's

vrijdag 2 november 2012

Dag van de Dialoog

Muziektip voor dit blog is Let it Grow van Eric Clapton.

Het is vrijdag 2 november. Dag van de dialoog. Eindelijk hebben we ook een dialoogtafel op school. Met acht man in totaal zoeken we om half twee een rustige ruimte. Dat valt nog niet mee op een vrijdagmiddag.
Zeven studenten hebben te kennen gegeven aan deze dialoog te willen deelnemen. En ze stralen uit er allemaal zin in te hebben!
Ik haal koffie en thee. De kaarsjes worden alvast aangestoken en op tafel geplaatst. De koekjes worden met een 'lekker' rondgedeeld. Telefoons worden spontaan op stil of uit gezet. De placemats worden op tafel gelegd.
We maken kennis met elkaar door middel van een gekozen foto.
Het thema is 'laat maar groeien'.
....
Voor ik het weet is het vier uur. We hebben ervaringen gedeeld, gedroomd, stappen gezet en ge-evalueerd.
Dit is genieten voor mij. Geen enkel moment is er het gevoel om op te moeten schieten. Niemand kijkt op zijn horloge.
Wat doen we met de invulkaarten? Daarop kun je schrijven wat je het meeste heeft geraakt.
Die vullen we in, en aan mij wordt gevraagd ze te bewaren en weer terug te geven bij de diploma-uitreiking.
Wat een mooi vooruitzicht.
En met een student heb ik al een afspraak voor 2025. Hij is dan 32. En ik 71.


-Peter Berkers, vanaf de Ipad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten