Pagina's

dinsdag 19 juni 2012

Dialoog

Vanmorgen begon de werkdag erg goed met een gesprek met Claudine Hoogeboom en Karin Kampert. Onderwerp is De Dag Van De Dialoog op 2 november. Onze doelstelling is om ROC Eindhoven te activeren bij deze dag. Als droom geformuleerd: op 2 november vinden er op alle locaties dialogen plaats. Wanneer het lukt om medewerkers, docenten en vooral studenten hierbij te betrekken dan schrijft hier een gelukkig mens.
Niet toevallig blijft ook de tekst die ik op mijn scheurkalender vanmorgen lees hangen:
De mossel is onlosmakelijk verbonden met haar schelp, ze is eigenlijk niet meer dan een spier, een dranger met zijn deur. De mens is op eenzelfde manier verbonden met zijn woorden.
We spreken over de dingen, maar wat zegt het ding zelf?
Het is niet het gedicht, maar de activiteit van het dichten die wezenlijk is voor het laten spreken van de dingen. Waar onze woorden aan referen is in het gesprokene afwezig.
Met dialoog komen we dichter bij het wezen van de dingen dan door discussie.
Muziek om te luisteren tijdens het lezen van dit blog: Pet Shop Boys, Format
-Peter Berkers, vanaf de Ipad

4 opmerkingen:

  1. Hartstikke interessant! Ben benieuwd naar de volgende teksten.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi Peter! De foto's hieronder spreken ook!
    Veel plezier!! Corine xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed bezig!
    Alleen moet je je muziek-tip bovenaan zetten, want anders heb ik je blog al gelezen en komt daarna de tip wat ik moet luisteren als ik je blog lees ;)
    Wij gaan je vakantieverhalen volgen!
    Lfs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen